Genieten zolang het nog kan! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Tim Knoop - WaarBenJij.nu Genieten zolang het nog kan! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Tim Knoop - WaarBenJij.nu

Genieten zolang het nog kan!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

25 Maart 2014 | Turkije, Istanbul

Merheba,

In mijn vorige blogg ben ik gestopt bij vrijdagmiddag en wist ik nog niet wat we 's avonds zouden gaan doen.
Nou 's avonds zijn we met een aantal huisgenoten, van alle verdiepingen uit de flat, wat gaan eten. Daarna zijn we nog gezellig een biertje gaan drinken met z'n alle, wat een gezellige huisgenoten hebben we toch! ^^

Zaterdag zijn we weer vroeg opgestaan om weer naar het Europese gedeelte af te reizen. Het was heerlijk weer en we hebben dan ook lekker genoten in het zonnetje met wat te drinken :)
Daarna zijn we naar de basilica cisterne gegaan, dit is een grote wateropslagplaats onder de grond. Deze wateropslag had vroeger als functie om water op te slaan zodat er genoeg was om te drinken. Ook nu staat er nog steeds water in, maar zwemmen er ook vele vissen in dat water :P Het was wel erg mooi om een keer te zien en op een tweetal pilaren was ook nog het hoofd van Medusa bewaard gebleven.
Na deze wateropslagplaats zijn we nog even langs de bazaar geweest voor wat leuke spulletjes ^^
Daarna was het hoogtijd om een terrasje op te zoeken in de zon. Dit terrasje hebben we dan ook goed uitgezocht, want we zijn naar hetzelfde terrasje gegaan als waar we 's avonds al een keer geweest waren (met het prachtige uitzicht over Istanbul en de Bosphorus)!!
Hierna was het etenstijd en zijn we gaan eten onder de brug die over de Bosphorus loopt, je hebt hier een prachtig uitzicht over de zee en omdat het al een beetje donker werd gaf dit een heel mooi en sfeervol effect!

Ook de avond stond er weer een avontuur op het programma, we zijn namelijk naar een club gegaan in Taksim. Dit is het centrum van Istanbul en zo ongeveer alle grote clubs bevinden zich hier en dat hebben we dan ook met eigen ogen kunnen zien! Maarten, onze Nederlandse vriend, heeft via via kunnen regelen dat we in 1 van deze clubs hier naar binnen konden. Het was een zeer geslaagde avond en gaaf om in deze club binnen te mogen, want het was een club waar je volgens mij normaal alleen binnen komt als je veel geld hebt. Je raad het al; een chique bedoeling dus! Maar erg gaaf om mee te maken!

Zondag hebben we eerst lekker uitgeslapen, dit was ook wel nodig na een lange maar hele gezellige avond/nacht in Taksim!
Verder hebben we eigenlijk op deze dag niet heel veel meer gedaan behalve een beetje relaxen :P

Gisteren stond in het teken van school... Ook dat gaat gewoon door, dus daar moet flink aan gewerkt worden. Maar ach, met een leuk weekend achter de rug kunnen we er op ons gemakske weer tegenaan!

Vandaag stond ook weer in het teken van school. Er moesten weer nieuwe observatieschema's worden gemaakt voor morgen, want dan gaan we weer naar de instelling om te werken met de straatkinderen.
Wel zijn de dames nog voor nieuwe schoenen gaan kijken en geslaagd, terwijl ik naar de kapper ben gegaan :P
Jaja ik ben flink gekortwiekt haha! De eerste kapperszaak mocht ik niet in, want ze knipte alleen maar vrouwen, dus toen maar de volgende geprobeerd. En ja hoor; ik mocht gelijk plaatsnemen en na wat uitleg met handen en voeten vanuit mijn kant snapte de beste man dat ik geknipt wilde worden :) Na het knippen heb ik de man bedankt (in het Turks ^^) en hebben we ook dit avontuur weer tot een goed einde weten te brengen.

Nu lekker nog even relaxen om zo het bedje weer op te zoeken, want morgen vroeg op om naar de instelling te gaan.
Dus alvast weltrusten en tot de volgende blogg ^^

Houdoe!
Owja; door het mooie weer van de afgelopen dagen zijn we alle drie lekker verkleurd (de één nog roder dan de ander haha) maar dat trekt nu al lekker bij, dus we zijn zelfs een beetje bruin geworden! ^^

• 25 Maart 2014 - 22:27

Dianne:

Haha, levensgenieter, eindelijk je haar geknipt, dat had je nog lang uitgesteld! Zal door de zon n zo behoorlijke pluizige bos zijn geworden. Toch nog even lekker weer daar.
    Benieuwd wat je allemaal gezien hebt in die club maar ook dat krijgen we vast nog in geuren en kleuren vertelt als je weer thuis bent.
    Zal moeilijk worden van al die vrienden afscheid te moeten nemen binnenkort maar wel leuk dat je ook met hen contact kan kan houden via Skype en andere soc.med.
    Ook houdoe en tot nog n blogje,want dat zit er nog wel in toch xxxMamy

• 26 Maart 2014 - 23:01

Marja Van Kalmthout :

Geniet nog van je laatste paar dagen Tim! Zo te lezen heb je een hele leuke tijd daar.